amandaxhekiqi.blogg.se

Q/A

Publicerad 2015-03-02 13:19:00 i Allmänt,

tänkte vänta med svaren på era frågor tills ikväll men har verkligen lust att svara nu och ja jag vet att jag la ut inlägget om q/a igår kväll och att jag har 2 kommentarer men kör ändå!
 
fråga 1:Hur lång är du?-Jag mätte mig faktist i fredags haha var 167
 
fråga 2:Vad är ditt fullständiga namn?-Amanda ardita Xhekiqi
 
fråga 3:Vart bor du?-Jönköping
 
fråga 4:Är du singel?-Nej:)
 
fråga 5:Favorit app?-måste nog vara instagram,musictube eller snapchat haha
 
fråga 6:Favorit låt?-Det va nog den svåraste frågan hittils..Står mellan the weeknd's alla låtar eller lil wayne, eller drake hhaha mitt svar blir nog pass.
 
fråga 7:Någon du ser upp till?I vardagen blir mitt svar mina föräldrar annars blir det nog carlibel
om ni inte vet vem det är så gå in på youtube och sök på hennes videor!
 
fråga 8:Ålder?-15, fyller 16 i maj
 
fråga 9:Top 3 plagg?-Det blir nog min barbour jacka, min pocho och min chanel sweater!
barborjackan:http://www.nobodesign.se/jackor-kappor/1191-barbour-jacka-international-polar-quilt-black.html
pochon:http://www.ahlens.se/mode/accessoarer/scarves-halsdukar/a-cape-id-df64c8eb8796b00dc5d356b34f9fa6f3.html
chanel tröjan:http://www.madlady.se/svart-sweatshirt-chanel-5.html
 
fråga 10:Intresse?-Har ett stort intresse för mode och skönhet och vill fortsätta utveckla det! tecknar och målar lite på fritiden också
 
fråga 11:Vad fick dig att börja blogga?-Vet faktist inte haha har bloggat tidigare i en blogg som jag gjorde i typ 5:an haha, men tror jag läste mycket bloggar och ville skaffa en egen sen upptäckte jag hur kul det var och fortsatte helt enkelt med det!
 
fråga 12:Hur länge har du bloggat?-Svarade lite på den i frågan över men typ i 4 år då ju:)
 
fråga 13:Sminktips?/favoritsmink?-Tar frågorna i fel ordning men, mitt favoritsmink märke(om det är det du menar?) är NYX eller isaDora,Mac,Benefits osv gillar också elf ibland men kvaliten kan va lite sådär på elf smink:/ om du menar favoritsmink sak liksom produkter så blir det:primer,foundation,bronzer,mascara och ögonbrynspenna+gele till hah även läppenna och eyeliner!
Amandas 10 sminktips:
1-Förbered alltid ansiktet, använd primer!
 
2-Tvätta alltid bort smink ! Det är något jag måste öva på och blir påmind varje gång jag inte gör det vaknar oftast upp med en finne dagen efter:/
 
3-Hitta en foundation i rätt nyans! så många tjejer väljer helt fel nyans och blir antingen orangea eller fläckiga.. att hitta rätt nyans är lika viktigt som hur man applicerar foundation vilket tar oss till nästa punkt
 
4-ta tid till att lägga och ta bort din foundation! Låt det ta sin tid istället för att du får ett ojämnt eller dåligt resultat,
använd inte fingrarna! för det första så är det fullt med bakterier och för det andra så blir det inte jämnt, använd en foundation borste eller sminksvamp!
 
5-BLANDA- om du t.e.x gör en contour och ska blanda ut allt så gör det bra gör det med dutt rörelser istället för att svepa med en borste, då blandar du ut produkt där du inte vill ha det!, lämna inga skarpa linjer och ta gärna tid till detta moment också precis som med foundationen, en bra bas är allt!
 
6-Tvätta dina borstar! Helst dagligen men åtminstonde en gång i veckan eller så, ett tips är elf´s daily brush cleaner eller kicks brush cleaner funkar jättebra för mig!
 
7-tvätta ansiktet innan du applicerar smink och gör det inte direkt när du vaknar även detta måste jag själv bli bättre på!
 
8-låna inte smink och låna inte ut, särskilt inte mascara! Bakterier förs över superenkelt på det viset och finnar kan uppstå!
 
9-Fyll i ögonbrynen rätt! Måla inte över eller skapa ett eget bryn med smink, fyll i ditt naturliga bryn och följ den formen om du inte är nöjd med formen så forma ögonbrynen-antingen själv eller om du inte känner dig säker så gör det hos en profisionell men var noga med att förklara hur du vill ha dem!
 
10-Övermåla inte läpparna! har sett så många tjejer som använder läppennan way to high ovanför läpparna och ser ut som skämt haha no offence men måla inte överdrivet mycket utanför, om du försöker uppnå fylligare läppar så fyll i din naturliga form och adddera sen lite highlight på över läppens yttre kan man kan även lägga en mörkare skugga t.ex bronzer under nedre läppen, låter konstigt men testa och glöm inte,BLANDA
 
Tack för frågorna fina läsare, tog allt på en gång utan att skriva vem dom va ifrån osv men det kan ni ju se i mitt tidigare inlägg ;) xoxo A
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela